07 lutego

mięśnie kegla


Mięśnie kegla. Pierwsze skojarzenie?  Luźna pochwa po porodzie. Klasyka. Bo jakby nie było kawał „gówniaka” musi się przecisnąć tak zwanymi „siłami natury”, a w Polce średnio to od 3,20 do 3,40 kg żywej masy. No i hormony ciążowe oraz obciążenie robią swoje, więc także po cesarskim cięciu rozklapciocha się zdarza. No cóż, życie to dziwka.

Ale byłby to mit wyssany z palca, że problem związany z mięśniami dna miednicy krocza i  dotyczy tylko ciężarnych lub tylko kobiet. Dotyczy wszystkich osób, które posiadają waginę lub penisaJ


Męskie mięśnie kegla rozciągają się od gruczołu krokowego do odbytu, od kości ogonowej do łonowej, oplatają też podstawę penisa. Jeśli chcesz przestać sikać w trakcie sikania to właśnie zaciskasz te mięśnie. Świadomie ćwiczysz mięśnie kegla robiąc kupę. Info jak ćwiczyć znajdziesz poniżej. Dobrze wyćwiczony mięsień kegla działa jak pierścień erekcyjny, czyli pozwala na dłuższe utrzymanie erekcji, zapobiega szybkiemu odpływowi krwi z prącia. Dodatkowe plusy ćwiczenia mięśni kegla: zapobiega nietrzymaniu moczu, poprawia perystaltykę, niweluje hemoroidy, sprzyja prawidłowej postawie ciała, wzmacnia doznania seksualne, pozwala lepiej zapanować na wcześniejszym wytryskiem. Czego chcieć więcej? :D

U kobiet mięśnie kegla (łonowo-guziczne) umiejscowione są na dnie miednicy, a ich zadaniem jest podtrzymywanie narządów rodnych, otaczają cewkę moczową, pochwę i odbyt. Możesz je zlokalizować na dwa sposoby: 1) możesz włożyć dwa palce do pochwy i zacisnąć mięśnie i to co czujesz to właśnie mięśnie kegla. Jeśli nie czujesz lub ucisk jest bardzo delikatny oznacza, że mięśnie twojej waginy są w złej kondycji. 2) jeśli w trakcie sikania chcesz przestać sikać to właśnie zaciskasz te mięśnie. UWAGA! Ta metoda służy lokalizacji mięśni kegla, jednak nie ćwicz w ten sposób. Wstrzymywanie moczu grodzi infekcjami w obrębie układu moczowego (dotyczy także panów).
Regularne, świadome (!) zaciskanie mięśni dna miednicy to nie tylko profilaktyka przedporodowa (zapobieganie rozerwaniu krocza), ale także, a może przede wszystkim: zapobieganie nietrzymania moczu, poprawienie perystaltyki, niwelowanie zaparć, także sprzyja prawidłowej postawie ciała i oczywiście  podnosi satysfakcję seksualną ;) Bo dobrze wyćwiczone mięśnie kegla pozwalają na zaciskanie pochwy na penisie oraz poruszanie wewnętrzną częścią łechtaczki, w konsekwencji dając silniejsze doznania orgazmiczne.

Sflaczenie mięsni miednicy występuje także w przypadku osób otyłych, mających znikomą aktywność  fizyczną, siedzący tryb pracy, podnoszą ciężary.

Mięśnie kegla możesz ćwiczyć w dowolnym miejscu, w pozycji siedzącej lub leżącej. Jedziesz autobusem do pracy, oglądasz serial, leżysz na plaży z drinkiem z palemką w dłoni albo z browarkiem i zaciskasz mięśnie dna miednicy. „Postaraj się napiąć je najmocniej jak potrafisz i utrzymać skurcz przez około 5 sekund i rozluźnij. Następnie napnij ponownie mięśnie dna miednicy, przytrzymaj, po czym nie rozluźniając wykonaj cztery szybkie mocne skurcze i rozluźnij. Powtórz to ćwiczenie w 2 – 3 seriach, od 8 do 12 powtórzeń w każdej”. Jedyny warunek to opóźniony pęcherz (i kiszka). Optymalnie powinno się wykonać rozgrzewkę, kocie grzbiety, mostek, syrena, no ale komu by się chciało ;)

Ściskam udami
Wiktoria Morella



                                                          



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © Wiktoria Morella , Blogger